Hvad der skulle have været en rutineopgave, udviklede sig til en regulær personlig krise.
Allan Kristensen fra Viborg bruger flittigt REMA 1000’s indkøbsapp Vigo, hvor man kan tjene lidt ekstra ved at handle for andre.
Men denne gang endte han med at lægge ud med 2700 kroner – og pengene kom ikke retur.
Udbetalingen udeblev i over et døgn
Det skriver Nyheder24, der har talt med Allan om hændelsen.
Normalt går der kun 20 minutter, før man får pengene tilbage – men denne gang gik der mere end et døgn, uden at kontoen blev fyldt op.
For Allan, der ikke har mulighed for at overtrække, fik det konkrete konsekvenser. Han måtte undvære sin receptpligtige medicin, som hjælper mod blodpropper og lungesvigt.
”Det pisser mig af, at man ikke er reel om, at der også er problemer med udlægget,” siger han til B.T.
-
-
Fejl i betalingssystemet – og først nu er det løst
Forklaringen skal findes hos REMA 1000’s betalingsudbyder, hvor en opdatering førte til systemfejl. Det bekræfter kommunikationsdirektør Jonas Schrøder:
”Der var sket en fejl i en opdatering fra vores udbyder af betalingsløsningen, men den er rettet nu, og de manglende betalinger er ved at blive sendt igennem.”
Mandag eftermiddag blev Allans penge endelig udbetalt – men oplevelsen har efterladt ham frustreret og usikker på, om han tør bruge appen igen.
Flere brugere ramt – men ingen advarsel
Allan er ikke den eneste, der er blevet fanget i problemet. Flere brugere på sociale medier fortæller om lignende episoder, hvor betalinger er forsinket – uden nogen form for varsling eller forklaring.
Det rejser spørgsmålet: Kan man stole på, at appen virker, når man har mest brug for den?
For Allan blev konsekvensen alt for konkret. En lille forsinkelse i teknikken blev til et stort problem i virkeligheden.