Netto lancerer nyt tiltag: Allerede i gang fra i dag

Discountkæden tester ny løsning for at få flere danskere til at redde datovarer – og spare penge.

Har du lagt mærke til nye digitale skilte uden for Netto?

Så er det måske en del af kædens helt nye testprojekt, der netop er blevet skudt i gang.

Gør det lettere at finde de billige varer

Det skriver B.T..

Netto er i gang med at udrulle et forsøg i ti udvalgte butikker – otte på Sjælland og to i Jylland – hvor store, digitale reklameskilte skal vise tilbud på varer, der nærmer sig udløbsdatoen.

Formålet er klart: at gøre det nemmere for forbrugerne at opdage de lokalt nedsatte madvarer.

"Vi vil gøre datovarer mere synlige for både nuværende og potentielle kunder,"
siger Nettos kommercielle direktør, Kristine Marie Thøgersen, i en pressemeddelelse.



Madspild og pengepung i fokus

Det nye tiltag bygger videre på funktionen i Nettos app, hvor kunder allerede kan se datovarer i deres lokale butik.

Men med de nye skærme bliver tilbuddene nu synlige også for forbipasserende – uden at de behøver gå ind i butikken.

Tiltaget taler både ind i kampen mod madspild og danskernes ønske om at spare penge i hverdagen.

Hvis forsøget bliver en succes, kan det bane vejen for en landsdækkende udrulning senere på året – til glæde for både klimaet og danskernes budget.