Har du lagt mærke til nye digitale skilte uden for Netto?
Så er det måske en del af kædens helt nye testprojekt, der netop er blevet skudt i gang.
Gør det lettere at finde de billige varer
Det skriver B.T..
Netto er i gang med at udrulle et forsøg i ti udvalgte butikker – otte på Sjælland og to i Jylland – hvor store, digitale reklameskilte skal vise tilbud på varer, der nærmer sig udløbsdatoen.
Formålet er klart: at gøre det nemmere for forbrugerne at opdage de lokalt nedsatte madvarer.
"Vi vil gøre datovarer mere synlige for både nuværende og potentielle kunder,"
siger Nettos kommercielle direktør, Kristine Marie Thøgersen, i en pressemeddelelse.
-
-
Madspild og pengepung i fokus
Det nye tiltag bygger videre på funktionen i Nettos app, hvor kunder allerede kan se datovarer i deres lokale butik.
Men med de nye skærme bliver tilbuddene nu synlige også for forbipasserende – uden at de behøver gå ind i butikken.
Tiltaget taler både ind i kampen mod madspild og danskernes ønske om at spare penge i hverdagen.
Hvis forsøget bliver en succes, kan det bane vejen for en landsdækkende udrulning senere på året – til glæde for både klimaet og danskernes budget.